Oddychanie – ćwiczenia (tłumacz.)

Człowiek jest tymczasowy, Człowiek jest kruchy, życie na Ziemi jest tylko złudzeniem, a Większa Rzeczywistość znajduje się poza nią

Tłumacz.: https://www.lobsangrampa.org/breathing-exercise.html

Ze względu na dzisiejszy styl życia wielu uważa, że ​​chodzenie na siłownię lub bieganie po okolicy każdego wieczoru jest jedynym sposobem na uzyskanie formy. Siłownie i bieganie nie są wymagane do poprawy zdrowia, chyba że planujesz zostać sportowcem. Jak myślisz, jak ludzie sprzed setek lub tysięcy lat utrzymywali formę? Na pewno nie mieli siłowni, maszyn do biegania i tym podobnych za ich czasów. To prawda, że ​​dawniej styl życia był bardziej fizyczny niż obecnie, ale to nie znaczy, że jedynym sposobem na dobre samopoczucie jest spędzanie godzin na siłowni lub bieganie po okolicy.

W dzisiejszym gorączkowym świecie, w którym wielu spędza większość dnia siedząc w ramach swojej pracy, idą do domu i dalej siedzą, tym razem przyklejeni do telewizora. Nic więc dziwnego, że wielu niepotrzebnie cierpi na dolegliwości, które są wyraźnie samookaleczeniem. W połączeniu ze złą dietą i złymi nawykami alkoholowymi problem się pogłębia.

Dlatego nie jest zaskakujące, że wiele osób cierpi na otyłość i inne współczesne dolegliwości, które nigdy wcześniej nie istniały. Gdyby tylko ludzie rozsądnie się odżywiali i pili, rzucali palenie i używali narkotyków rekreacyjnych w połączeniu z długimi, energicznymi spacerami, ich życie by się poprawiło. W połączeniu z prawidłowym oddychaniem ich ogólne samopoczucie poprawiłoby się ogromnie i w bardzo krótkim czasie. Mogłoby to i zmniejszyłoby liczbę wizyt, które obecnie odbywasz u swojego lekarza, w przypadku tych z Państwa, którzy regularnie odwiedzają lekarza. Nie jest przeznaczony do zastąpienia lekarza.

Na początku nie chciałem tego pisać, ponieważ obawiałem się, że wiele osób może zacząć eksperymentować z oddychaniem, a to może być niezwykle niebezpieczne, zwłaszcza gdy nie mają pojęcia, jakie mogą być zagrożenia. Jeśli masz zamiar przetrawić to, co jest napisane na tej stronie, nie eksperymentuj poza opisanymi ćwiczeniami oddechowymi, ponieważ możesz poważnie uszkodzić swoje zdrowie.

Zostałeś ostrzeżony!

Więc myślisz, że oddychanie jest proste? Zatrzymaj się na chwilę i pomyśl o tym? Co tak naprawdę robisz podczas oddychania? Tak szybko, jak twoje płuca są wypełnione powietrzem, w pośpiechu wypuszczasz kolejny łyk powietrza bez namysłu. W oddychaniu jest coś więcej, niż się wydaje, dużo więcej. Tak wiele można osiągnąć poprzez samo oddychanie i na przykład: prawidłowe oddychanie pozwala adeptom siedzieć nago na lodzie, siedemnaście tysięcy stóp lub wyżej nad poziomem morza, i utrzymywać ciepło, tak gorące, że lód topi się, a adept swobodnie się poci. . Kolejny przykład: możliwe jest szybowanie po ziemi szybciej niż galopujący koń i dotarcie do celu bez zmartwień, spokoju i kontroli. Lewitację osiąga się dzięki specjalnemu wzorowi oddechu i chociaż te przykłady mogą wydawać się nieco naciągane, tak nie jest. Te przykłady są bardzo prawdziwe i oparte na faktach, ale nie będziemy tutaj ujawniać, jak to zrobić. Na razie to bardzo podstawowe bezpieczne rzeczy.

Oddychanie jest rzeczywiście źródłem życia i może być interesujące przytoczenie tutaj kilku uwag, które mogą pozwolić tym, którzy mają jakieś dolegliwości, być może długotrwałe, wypędzić lub złagodzić ich cierpienie. Można to zrobić poprzez prawidłowe oddychanie, które znasz, ale pamiętaj, aby oddychać tylko zgodnie z zaleceniami na tej stronie, ponieważ eksperymentowanie jest niebezpieczne, chyba że masz pod ręką kompetentnego nauczyciela. Ślepe eksperymentowanie jest rzeczywiście głupotą.

Zanim będziemy mogli cokolwiek zrobić z oddychaniem, musimy mieć rytm, jednostkę czasu, która reprezentuje normalny wdech. Bicie serca każdej osoby jest prawidłowym wzorcem rytmicznym dla oddychania tej konkretnej osoby. Oczywiście mało kto ma taki sam standard, ale to nie ma znaczenia. Możesz znaleźć swój normalny rytm oddychania, kładąc palec na pulsie i licząc tempo: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i sześć. Utrwal ten rytm w swojej podświadomości, abyś wiedział o tym nieświadomie, podświadomie, abyś nie musiał o tym myśleć.

Nie ma znaczenia, jaki jest twój rytm, o ile wiesz, jaki to jest, o ile twoja podświadomość wie, co to jest. Wyobrażamy sobie, że Twój rytm jest przeciętny, w którym wlot powietrza trwa tyle sekund lub uderzeń serca. To tylko zwykłe, codzienne rytmy. Zamierzamy zmienić tę częstość oddychania całkiem sporo z różnych powodów. Nie ma w tym nic trudnego i jest to rzeczywiście bardzo łatwa rzecz, która może doprowadzić do spektakularnych efektów w postaci poprawy zdrowia.

Oddychanie jest najważniejszą z naszych funkcji. Bez oddechu nie możemy istnieć, ponieważ wymaga oddechu zawierającego tlen i inne gazy, aby aktywować mózg i utrzymać go w pracy. Ale nasz sposób oddychania jest najgrubszym sposobem, w jaki możemy używać powietrza; przeczytaj rozdział Piąty Trzynasta Świeca lub rozdział Dziesiąty Doktor z Lhasy, aby uzyskać więcej informacji.

  • Ćwiczenie oddechowe 1 – Zaburzenia żołądka, wątroby i krwi można przezwyciężyć za pomocą tego, co nazywamy systemem zatrzymanego oddechu. Nie ma w tym nic magicznego, z wyjątkiem wyniku, a rezultat może wydawać się całkiem magiczny, zupełnie bez porównania. Jednak najpierw musisz stać prosto, a jeśli jesteś w łóżku, leżeć prosto. Załóżmy jednak, że nie śpisz i możesz stać wyprostowany. Stań z piętami razem, z ramionami do tyłu i klatką piersiową na zewnątrz. Twój podbrzusze będzie ściśle kontrolowany. Weź pełny wdech, weź tyle powietrza, ile możesz i utrzymuj je, aż poczujesz lekkie, bardzo lekkie pulsowanie w skroniach po lewej i po prawej stronie. Gdy tylko poczujesz, że wydychasz energicznie przez otwarte usta, NAPRAWDĘ energicznie, wiesz, nie tylko pozwalając temu odpłynąć, ale wydmuchując je przez usta z całą siłą, jaką masz na rozkaz. Powtórz to trzy razy.
  • Ćwiczenie oddechowe 2 – Przede wszystkim stój ze złączonymi stopami, dotykając palców stóp i pięt. Wdychaj powoli cały system oddechowy. To znaczy klatki piersiowej i brzucha, licząc sześć jednostek pulsu. Musisz tylko trzymać palec na pulsie w nadgarstku i pozwolić sercu wypompować raz, dwa razy, trzy, cztery, pięć, sześć razy. Kiedy wdychasz wdech po sześciu jednostkach tętna, zatrzymaj go, gdy serce bije trzy razy. Następnie zrób wydech przez nozdrza przez sześć uderzeń serca. To znaczy w tym samym czasie, w którym wdychałeś. Po wydechu utrzymuj płuca puste przez trzy jednostki tętna, a następnie zacznij wszystko od nowa. Powtarzaj to tyle razy, ile chcesz, bez przemęczania się. Gdy tylko poczujesz zmęczenie, przestań. Nigdy nie powinieneś męczyć się ćwiczeniami, ponieważ jeśli to zrobisz, pokonasz cały przedmiot tych ćwiczeń. Mają one tonować i sprawiać, że ktoś czuje się dobrze, a nie osłabiać lub męczyć.
  • Ćwiczenie oddechowe 3 – Teraz musisz wykonać system oddechu oczyszczającego. Oddech oczyszczający jest absolutnie nieoceniony, aby poprawić swoje zdrowie. Wykonaj pełny wdech, trzy pełne oddechy. Nie płytkie, ale głębokie oddechy, naprawdę głębokie, najgłębsze, na jakie możesz sobie pozwolić, wypełnij płuca, wciągnij się i pozwól sobie na pełne powietrza. Teraz przy trzecim oddechu zatrzymaj powietrze przez około cztery sekundy, zaciśnij usta, jakbyś miał gwizdać, ale nie nadymaj policzków. Wydmuchaj trochę powietrza przez otwór w ustach z całą siłą, jaką możesz. Wysadź to mocno, pozwól mu odejść. Następnie zatrzymaj się na sekundę, zatrzymując powietrze, które zostało. Wydmuchaj trochę więcej, wciąż z całą energią, na jaką możesz się zdobyć. Zatrzymaj się na kolejną sekundę, a następnie wydmuchaj pozostałą część, aby nie pozostało podmuchu powietrza w płucach. Wysadź to tak mocno, jak potrafisz. Pamiętaj, że MUSISZ w tym przypadku wydychać powietrze z bardzo dużą energią przez otwór w ustach.
  • Ćwiczenie oddechowe 4 – Jedną z niezwykle dobrych metod uzyskania systemu Kontroli Umysłu jest siedzenie wyprostowane i wdychanie jednego pełnego oddechu. Następnie weź jeden oddech oczyszczający. Następnie wykonaj wdech w tempie jeden, cztery, dwa. To znaczy (dajmy sekundę na zmianę!) Wdech przez pięć sekund, a następnie wstrzymaj oddech cztery razy pięć sekund, czyli dwadzieścia sekund. Kiedy to zrobisz, zrób wydech przez dziesięć sekund. Możesz wyleczyć się z wielu dolegliwości poprzez prawidłowe oddychanie i jest to bardzo dobra metoda. Jeśli odczuwasz ból, albo połóż się, albo usiądź prosto, nie ma znaczenia który. Następnie oddychaj rytmicznie, utrzymując w głowie myśl, że z każdym oddechem ból znika, z każdym wydechem ból jest wypychany. Wyobraź sobie, że za każdym razem, gdy robisz wdech, wdychasz siłę życiową, która wypiera ból. Wyobraź sobie, że za każdym razem, gdy robisz wydech, wypychasz ból. Połóż dłoń na dotkniętej chorobą części i wyobraź sobie, że z każdym oddechem usuwasz przyczynę bólu. Ręka służy tylko do pomocy wizualnej. Zrób to przez siedem pełnych oddechów. Następnie spróbuj wykonać oddech oczyszczający, a następnie odpocznij przez kilka sekund, oddychając powoli i normalnie. Prawdopodobnie okaże się, że ból całkowicie ustąpił lub zmniejszył się tak bardzo, że ci to nie przeszkadza. Ale jeśli z jakiegoś powodu nadal odczuwasz ból, powtórz to samo, spróbuj tego samego raz, dwa razy lub więcej, aż w końcu nadejdzie ulga. Oczywiście zrozumiesz, że jeśli jest to nieoczekiwany ból i jeśli się powtórzy, będziesz musiał zapytać o to swojego lekarza, ponieważ ból jest ostrzeżeniem natury, że coś jest nie tak, i chociaż jest to całkowicie poprawne i dopuszczalne, aby zmniejszyć ból, gdy jest tego świadomy, nadal konieczne jest zrobienie czegoś, aby dowiedzieć się, co spowodowało ból i wyleczyć przyczynę.
  • Ćwiczenie oddechowe 5 – Jedna metoda na zwiększenie układu nerwowego. Stań wyprostowany i zrób jak najwięcej wdechów, a kiedy pomyślisz, że twoje płuca są na pełnej mocy, robiąc jeszcze trochę więcej oddechu. Powoli zrób wydech, a następnie powoli napełnij całkowicie płuca i zatrzymaj oddech. Wyciągnij ramiona prosto przed siebie, nie używając żadnego znanego wysiłku, tylko po to, aby trzymać je przed sobą z siłą wystarczającą do utrzymania ich w poziomie, ale z jak najmniejszym wysiłkiem. Wyciągnij ręce z powrotem w kierunku barku, stopniowo napinając mięśnie i napinając je tak, aby zanim ręce dotknęły twoich ramion, mięśnie będą całkiem napięte, a pięści zaciśnięte. Zaciśnij ręce tak mocno, że lekko drżą z wysiłku. Wciąż utrzymując napięte mięśnie, powoli wypychając pięści, a następnie szybko je cofnij kilka razy, może pół tuzina razy. Wydychaj energicznie, naprawdę energicznie, jak powiedziano wcześniej, ustami, z zaciśniętymi wargami i tylko przez otwór, przez który wydmuchujesz powietrze tak mocno, jak możesz. Po kilkukrotnym wykonaniu ćwiczenia ponownie przećwicz system Oddechu Oczyszczającego. Chcę to podkreślić

Wiele osób jest naprawdę bardzo, bardzo zdenerwowanych, kiedy idzie na rozmowę kwalifikacyjną. Dostają lepkie dłonie i prawdopodobnie trzęsące się kolana. Nie ma potrzeby, aby ktokolwiek taki był, ponieważ jest to tak łatwe do pokonania, a jest to metoda na zrobienie tego, być może w poczekalni, być może u dentysty! Weź naprawdę głęboki oddech, oczywiście oddychając przez nozdrza i wstrzymaj ten oddech na dziesięć sekund. Następnie powoli wydychaj powietrze z oddechem pod pełną kontrolą przez cały czas. Pozwól sobie na dwa lub trzy zwykłe oddechy, a następnie ponownie weź głęboki wdech, wypełniając płuca przez dziesięć sekund. Wstrzymaj oddech ponownie i wypuść powoli, ponownie przez dziesięć sekund. Zrób to trzy razy – lub tak, jak możesz, nie zauważając nikogo – a przekonasz się, że jesteś całkowicie spokojny. Bicie twojego serca ustanie i poczujesz się znacznie wzmocniony pewnością siebie. Kiedy wyjdziesz z poczekalni i udasz się na miejsce rozmowy, przekonasz się, że masz nad sobą kontrolę. Jeśli poczujesz drżenie nerwowe lub dwa, weź głęboki oddech i wstrzymaj go przez około sekundę, tak jak możesz to łatwo zrobić, gdy drugi mężczyzna mówi. To wzmocni Twoją słabnącą pewność siebie. Podobnie, znacznie lepiej jest używać kontroli oddychania do podnoszenia przedmiotów, czy to mebli, czy podnoszenia ciężkiego pakietu; najłatwiej jest wziąć naprawdę głęboki oddech i wstrzymać go podczas podnoszenia. Kiedy faktyczna czynność podnoszenia się zakończy, możesz powoli wypuszczać powietrze i kontynuować normalny oddech. Podnoszenie z głębokim oddechem jest łatwe i warto spróbować samemu. Warto spróbować unieść coś ciężkiego z płucami pełnymi powietrza i zobaczyć różnicę.

Gniew również może być kontrolowany przez ten głęboki oddech; wstrzymując oddech i wydychając powoli. Jeśli z jakiegoś powodu czujesz się naprawdę zły – słusznie lub nie – po prostu weź głęboki oddech i wstrzymaj go na kilka sekund, a następnie powoli wydychaj ten oddech. Przekonasz się, że twoje emocje są wtedy pod kontrolą i jesteś panem (lub panią) sytuacji. Bardzo szkodliwe jest ustępowanie złości i irytacji, ponieważ może to prowadzić do wrzodów żołądka i innych dolegliwości. Więc pamiętaj o tym ćwiczeniu oddechowym polegającym na wzięciu głębokiego oddechu, zatrzymaniu go, a następnie powolnym wydychaniu.

Możesz wykonywać wszystkie te ćwiczenia z całkowitą pewnością, wiedząc, że NIE MOGĄ cię skrzywdzić w żaden sposób, ale ostatnie słowo ostrzeżenia: trzymaj się tych ćwiczeń i nie próbuj niczego bardziej zaawansowanego, chyba że pod kierunkiem kompetentnego nauczyciela – które są bardzo nieliczne – ponieważ niewłaściwe ćwiczenia oddechowe mogą wyrządzić wiele szkód.

  • Ćwiczenie fizyczne 1 – jest to ćwiczenie, które jest cudownie orzeźwiające dla tych, którzy dużo siedzą – czyli większość zachodniego świata. To ćwiczenie jest bardzo dobre do redukcji tkanki tłuszczowej brzucha. Ma ciekawą nazwę ćwiczenia rąbania drewna, ponieważ jego działanie symuluje korzyści, jakie można uzyskać podczas rąbania drewna. Teraz wstań i upewnij się, że ciało jest wyprostowane. Musisz sobie wyobrazić, że rąbasz drewno. Wyobraź sobie, że masz w rękach bardzo ciężki topór. Teraz stań bardzo mocno i szeroko rozstaw stopy. Następnie musisz złożyć razem dłonie, tak jakbyś trzymał trzon tego ciężkiego topora. Wyobraź sobie, że głowa siekiery leży na ziemi, więc weź głęboki oddech i podnieś ręce oraz wyimaginowany topór wysoko nad głowę, aż twoje ciało przejdzie na drugą skrajność i już nie pochyla się do przodu, ale do tyłu.

Musisz pamiętać, że podnosisz bardzo ciężki topór, więc pozwól swoim mięśniom zasymulować, że podnosisz bardzo ciężki topór. Następnie z tym ciężkim toporem wysoko nad głową wstrzymaj na chwilę oddech, a następnie energicznie oddychaj przez usta i kołysz się w dół wyimaginowanym toporem bardzo silnym ruchem, tak jakbyś przecinał duży pień drzewa. Oczywiście nie zatrzymasz się po uderzeniu drewna i siekiery, więc zamiast tego pozwól ramionom przechylić się w dół między nogami, pozwól ramionom odchylić się w dół, aby ręce były w jednej linii ze stopami. Musisz mieć proste ramiona i prosty kręgosłup. Powtórz to ćwiczenie kilka razy. Takie ćwiczenie może przynieść tylko dobre efekty, z wyjątkiem przypadku osoby, która ma słabe serce lub z wyjątkiem kobiet, które mają jakieś kobiece dolegliwości, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skonsultuj się wcześniej z dobrym lekarzem.

  • Ćwiczenie fizyczne 2 – chodzenie: jest to ćwiczenie, które jest również cudownie ożywcze dla każdego w każdym wieku. Po prostu spacer – najlepiej na odległych terenach wiejskich lub w jakimś nadmorskim rejonie, z korzyścią ze świeżego powietrza, które nie jest dostępne w większości centrów miast – może zdziałać cuda dla dobrego samopoczucia. Chodzenie co najmniej kilka mil dziennie pomaga krążeniu, trawieniu i ciału fizycznemu bez nadmiernego wysiłku, ponieważ możesz chodzić w tempie, które ci odpowiada.
  • Ćwiczenie fizyczne 3 – Pływanie to ostatnie ćwiczenie, w które powinniśmy się zaangażować. Pływanie wykorzystuje prawie każdy mięsień ciała iw połączeniu z powyższymi ćwiczeniami poprawi Twoje zdrowie bez sztucznych stymulantów. Zawsze pływaj w tempie i stylu, który Ci odpowiada, nie przemęczaj się, ponieważ to po prostu pokonuje cel każdego ćwiczenia. Pamiętaj, że ćwiczenia to nie wyścig, nie ma nagród za pierwsze miejsce, więc zawsze pracuj w swoim naturalnym tempie.

Niektórzy powiedzą, a nawet podkreślą, że aby uzyskać jakiekolwiek korzyści z ćwiczeń, musisz poczuć oparzenie; to są kompletne bzdury. Ponieważ kiedy czujesz to palenie, natura mówi ci, że przesadzasz i przestajesz. Ćwiczenia nie mają na celu zmęczenia, ponieważ podważa to cel ćwiczeń.

Przeczytaj także Diety i post, aby uzyskać więcej informacji na temat zdrowia.

Źródło: https://www.lobsangrampa.org/breathing-exercise.html

  • Treści na naszej stronie znajdziesz w języku polskim jak i angielskim. Naszym celem jest poszerzanie świadomości oraz edukacja czym jest szamanizm i jak osiągnąć pełnię swojego potencjału. Na stronie znajdziesz wiele poradników zarówno natury duchowej jak i codziennej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *