Jak wyznaczać cele i skutecznie je realizować?

Sport and life achievements and success concept. Rear view sporty girl raising arms towards beautiful glowing sunshine.

Dzisiejsze tempo życia zmusza nas do podejmowania decyzji jak wykorzystamy swój czas, a zwykle jego najbardziej nam brakuje. W takim stopniu, że nie mamy nawet kiedy zaplanować swojego dnia, ale mam dobrą wiadomość. Statystyczne, minuta planowania zaoszczędza 10 minut wykonania zadania! Dlatego: SLOW DOWN!

Jeżeli często musisz pamiętać o zbyt wielu sprawach, gubisz się w swoich obowiązkach lub po prostu chcesz wprowadzić jakość do swojego życia, ten poradnik jest dla Ciebie. Jest on wynikiem wielu przepracowanych godzin oraz wiedzy zawartej w książkach dla najbardziej efektywnych ludzi tego wieku.

Technika wyznaczania celów jest niezwykle prosta oraz dzisiaj mamy dostęp do narzędzi, o których marzył każdy menadżer 10 lata temu. Polecam do tego aplikację Microfost To Do na komputer i telefon, synchronizacja listy zadań przebiega automatyczne po podłączeniu do internetu.

Poradnik ma dwa człony, teorię i praktykę. Jeżeli nie interesuje Cię teoria, przejdź od razu do techniki i metody wyznaczania celów, natomiast moim zdaniem, warto wiedzieć w życiu po co i dlaczego coś robimy.

Różnica pomiędzy celem, a zadaniem.

Celem będzie picie 2 litrów wody w najbliższym tygodniu, zarobienie 10 tysięcy w ciągu następnego roku. Cel powinien być jak najbardziej konkretny i mieć wyznaczony termin.

Twoje cele powinny być zaplanowane na:

  1. Następny dzień
  2. Następny tydzień
  3. Następny miesiąc
  4. Następny rok
  5. Następne 10 lat

Produktywne zadania to te, które przybliżają Cię do konkretnego celu.

Dlaczego tak ważne jest wyznaczanie celów i realizacja zadań?

Jak wspomniałem w artykule o Logoterapii ważna w życiu jest misja i silne dlaczego. Zastanawiając się czego pragniemy możemy łatwiej iść przez życie, a właśnie wyznaczenie konkretnych celów w czasie i przestrzeni nam w tym pomoże.

Wyznaczanie celów to naturalny nawyk szczęśliwych i wysoce-produktywnych ludzi. Każdego dnia wieczorem, 30min przed snem, Ci właśnie ludzie planują swój następny dzień z długopisem w ręku. Wszystkie największe umysły tego świata pracowały z kartką papieru, czy był to Journaling, czy właśnie wyznaczanie celów.

Jak wyznaczyć konkretny cel?

Zrób listę zadań i spośród niej wybierz 3 najważniejsze, które chcesz wykonać. Będzie to kręgosłup wokół którego skupisz energię następnego dnia. Powinieneś wiedzieć dokładnie co i kiedy chcesz zrobić.

Aby sporządzić hierarchię celów wypisz na kartce je wszystkie, od tych najmniej ważnych do tych najważniejszych, po czym podkreśl te cele, które możesz wykonać ale nie musisz. Te których nie podkreśliłeś to te, na których się skupisz. Nie musisz powtarzać tego zabiegu za każdym razem, to ćwiczenia ma za zadanie uzmysłowić CI, to że większości celów nie musisz wcale osiągać.

Wyznaczanie celów i spisywanie ich regularnie na kartce, w notesie, pozwala Twojemu umysłowi odpocząć, bowiem wystarczy że spojrzysz w zeszyt i Twój poprzedni wysiłek, który włożyłeś w wyznaczanie celów zacznie rozbrzmiewać i z każdą chwilą będziesz pewniejszy kierunku, w którym kroczysz.

Kiedy masz już listę 10 celów, wyróżnij 3 najważniejsze. Np. Skosić trawnik, bądź zrobić coś do pracy. Albo nie jeść tego dnia, czy przez tydzień słodyczy.
Zacznij dzień od wykonania najprostszych zadań, najlepiej przed południem. To da Ci kopa i energię na resztę dnia.

Praktyka

Weź kartkę i wieczorem wypisz listę 10 zadań które chcesz zrobić następnego dnia. Wyróżnij 3 najważniejsze i na nich się skup. Najważniejsze są te, które nie “możesz”, a “musisz” zrobić. Satysfakcję przyniesie Ci skreślanie lub stawianie “haczyka” obok wykonanego zadania. Pod koniec dnia zrób podsumowanie i wyznacz nowe zadania na kolejny dzień. Jeżeli nie wykonałeś czegoś co wcześniej zaplanowałeś przeanalizuj, czy na prawdę jest to konieczne, jeśli tak to przesuń to na następny dzień.

Skuteczna realizacja zadań doda Ci pewności siebie, odciąży Twoją pamięć i usunie napięcie emocjonalne, którego źródłem były niewykonywane obowiązki.

Wykonując codziennie zabieg planowania zadań do wykonania łatwiej osiągniesz wyznaczone wcześniej cele.

Od czego zacząć? Jeśli masz problem, aby ruszyć z miejsca, zacznij od regularnego ścielenia łóżka rano, przynajmniej gdy będziesz wracał do domu, będziesz miał/miała zrobione łóżko.

Nie ważne jakie tempo przyjmiesz, pamiętaj że regularny progres jest doskonały.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej i nauczyć się jak dokładnie zadbać o swoje nawyki, wyznaczać cele i je realizować, w październiku będzie dostępny kurs, w którym nauczysz się jak to robić.

  • Treści na naszej stronie znajdziesz w języku polskim jak i angielskim. Naszym celem jest poszerzanie świadomości oraz edukacja czym jest szamanizm i jak osiągnąć pełnię swojego potencjału. Na stronie znajdziesz wiele poradników zarówno natury duchowej jak i codziennej.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *