Higiena snu – Czyli ładowanie na 100%

c3f935c4-b215-4ef0-8639-3c9b177ed072

Higiena snu jest czymś bardzo ważnym, lecz nagminnie ignorowanym. Szczególnie jeżeli poruszamy się na codzień w matrixie i musimy rano wstawać do szkoły czy pracy.
Istnieje natomiast sposób, aby pogodzić zdrowy sen i trudy codzienności. Wyzwanie to nie jest trudne, natomiast wymaga chwili wysiłku, ale z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że WARTO.

Opracowałem metodę, łącząc starożytną wiedzę ze współczesną nauką, która jest skuteczna i niezawodna. Możesz być pełen energii każdego ranka i w końcu wyrzycić budzik do kosza. Jedyne co musisz zrobić to zrozumieć mechanizm działania snu i wykorzystać go w pełni w praktyce.

Na początek kilka faktów:

  • Twój organizm obudzi Cię dokładnie o tej godzinie, której chcesz, wystarczy, że go o tym powiadomisz dzień wcześniej.
  • Mózg wchodzi w fazy REM snu średnio co 90 minut, które trwają od 5 do 30 minut. Sztuczne przerwanie tej fazy np. poprzez budzik, sprawi, że obudzisz się niewyspany.
  • Szyszynka reaguje na światło, za dnia wytwarza serotoninę, w nocy natomiast następuje proces jej przemiany w melatoninę. “Szyszynka zaczyna syntezę melatoniny na podstawie “monitorowania” stanu natężenia światła, które wędruje do mózgu poprzez impulsy nerwowe. Gdy spada jego ilość, jest to sygnał dla szyszynki, że nadchodzi noc i zaczyna się produkcja melatoniny. To właśnie ten hormon sprawia, że człowiek staje senny.”
  • Nocna ekspozycja niebieskiego światła na mózg człowieka powoduje oszukany obraz postrzegania rzeczywistości, myląc dzień z nocą, tym samym wprowadzając w stan ciągłej aktywności. Taki stan prowadzi do zaburzenia wydzielania melatoniny.
  • W czasach kiedy nie było prądu, ludzie chodzili i wstawali razem z rytmem słońca, pomijając noce spędzone na medytacji, powinniśmy brać z nich przykład.
  • Zdrowa ilość snu powinna być mierzona w blokach 1,5h i wynosić od 6h do 12h w zależności od stanu homeostazy.

Kiedy w mózgu utrzymuje się wysoki poziom melatoniny, następuje synteza DMT, umożliwia to pogłębienie stanu relaksacji oraz aktywacja 3-ciego oka czy podróży astralnych.

Czym jest faza REM snu?

“REM to faza snu, w której występują szybkie ruchy gałek ocznych (ang. rapid eye movement). Na tym etapie snu występuje wysoka aktywność mózgu, oddech jest nieregularny, wzrasta częstość skurczów serca, pojawiają się marzenia senne.

Sen REM daje mniej wypoczynku niż sen wolnofalowy i jest zwykle związany z pojawieniem się marzeń sennych. Chociaż jego funkcja nie jest znana, wydaje się, że jest ważny dla zdrowia. Deprywacja snu REM u szczurów może doprowadzić do śmierci w ciągu kilku tygodni.” (wikipedia).

Wstawanie i chodzenie spać z rytmem ruchu słońca.

Brzmi banalnie, ale chyba jest to największe wyzwanie z całej tej listy. Z racji, na obecne tempo życia, w ogóle nie mamy czasu dla siebie. Dlatego chodzenie spać o godz. 20 -21 może brzmieć absurdalnie. Natomiast wstawanie 2h przed wschodem słońca ma wiele zalet. W zależności od trybu życia, możesz wykorzystać ten czas maksymalnie efektywnie, jak tylko sobie wymarzysz. Na wschodzie od dawna praktykuje się medytację przed wschodem i patrzenie w słońce 15 min tuż po nim. Jest to bardzo zdrowe i wskazane. Jeżeli natomiast prowadzisz bardziej zachodni tryb życia, na ratunek przychodzi wiedza, że najbardziej skuteczni menadżerowie i ludzie “sukcesu” wstają 3h przed pójściem do pracy. Prowadzi to do stworzenia przestrzeni, w której w ciszy i spokoju możemy się skupić na sobie lub obowiązkach życia codziennego, możliwości są nieograniczone.

Czas wchodu i zachodu możesz sprawdzić tutaj: https://www.suncurves.com/en/

PRO TIP. Sprawdź, o której wschodzi słońce i odejmij 7,5h – 9h. Wtedy idź spać!

Ważne jest, aby nie jeść 2h przed snem, ponieważ w ten sposób, odciążamy systemy trawienne i nasz organizm przestawia się na stan regeneracji.

Godzinę przed samym zaśnięciem powiśmy się wyciszyć, na pewno nie wskazane jest używanie urządzeń elektronicznych. Zamiast tego warto przygotować listę celów i zadań na następny dzień, prowadzić dziennik, jak minął nam dzisiejszy dzień, albo zapalić świecę czy posłuchać relaksującej muzyki. Można też się porozciągać, pomedytować, praktykować wdzięczność. Wszystkie techniki relaksacyjne są wskazane.

A więc w czym tkwi sekret i jakie zasady należy stosować, aby zwiększyć efektywność regeneracji?

ZAPRZECIW
Ilość snu powinna zawierać się w blokach po 90 minut i wynosić mniej więcej 6h – 7,5hNie jemy 2h przed snem, szczególnie tłustego i słodyczy
Wstajemy 2h przed wschodem słońca, lub 3h przed pójściem do pracyGodzinę przed snem nie używamy urządzeń elektronicznych, wyciszamy się.
Przed zaśnięciem informujemy organizm, o której dokładnie godzinie chcemy się obudzić.Nie budzimy się w fazie REM snu.
Dbamy o to, aby po zachodzie słońca, ograniczyć światło do minimum, szczególnie ostre światło, świeczka jest dostateczna!Nie oglądamy TV na noc i nie czytamy wiadomości.
Przed snem podsumowujemy dzisiejszy dzień i staramy się maksymalnie wyciszyć.
Rzeczy, które uważamy, że nie zdążymy robimy rano, przed pracą i gonitwą za tym czego pozornie potrzebujemy.

Masz problem ze wstawaniem rano? Sekret nie tkwi w tym, o której godzinie zasypiamy, lecz w tym o której wstajemy. Jeżeli musisz, to nastaw budzik na konkretną godzinę i po przebudzeniu już nie zasypiaj. Ta metoda jest drastyczna na tyle, że przed pierwsze 2-3 dni będziesz czuł się jak ZOMBIE, natomiast jest również skuteczna.

Powodzenia…

  • Treści na naszej stronie znajdziesz w języku polskim jak i angielskim. Naszym celem jest poszerzanie świadomości oraz edukacja czym jest szamanizm i jak osiągnąć pełnię swojego potencjału. Na stronie znajdziesz wiele poradników zarówno natury duchowej jak i codziennej.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. 17 kwietnia 2021

    […] mi, że przestając się nadmiernie pobudzać, nie będziesz potrzebował już 9h sun… (artykuł o śnie znajdziesz tutaj). Może uda CI się go zredukować do 7,5 – 6h… To Ci daje od 5,5h do 8h, wolnego […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *